Επαγγελματικός Προσανατολισμός

Το επάγγελμα αποτελεί τον κατεξοχήν μας λώρο, αλλά και σημείο διαφοροποίησής μας από τον κόσμο.

Η εύρεση και η επιλογή του  δεν είναι ξεκομμένη από την υπόλοιπη λειτουργία της προσωπικότητας, παραδείγματος χάριν από τη λειτουργία μας σε προσωπικό επίπεδο, όπως συχνά πιστεύεται.

Η φαινομενική τους αντίθεση εξαφανίζεται, αν θεωρήσουμε το επάγγελμα σαν ένα πρόσωπο, έναν ζωντανό σύντροφο ζωής. Ο τρόπος που κινούμαστε στο επάγγελμά μας δείχνει τον τρόπο που κινούμαστε και στην υπόλοιπή ζωή μας.

Πέρα από αυτό, από την άποψη του ότι δίνει έναν ρόλο, μας αυτοπροσδιορίζει, γίνεται το προσωπικό μας πεπρωμένο. Συνδυάζει κάτι μοναδικό: Mας δίνει μια θέση ανάμεσα στους άλλους, η οποία όμως την ίδια στιγμή είναι μόνο η δική μας. Μας επιτρέπει να είμαστε άτομα μέσα σε μια ομάδα. Γι’ αυτό και η επιλογή του είναι κάτι το ιδιαίτερα σημαντικό.

Η στιγμή του επαγγελματικού αυτοπροσδιορισμού δεν περιορίζεται μόνο σε μία δεδομένη στιγμή, π.χ. στο Λύκειο, αλλά μετατρέπεται, ως μέσο διεύρυνσης και αυτοεξέλιξής μας, σε ένα διαρκές ζητούμενο.

Κάτι τέτοιο γίνεται ακόμη πιο επιτακτικό στη σημερινή εποχή, που οι συνθήκες ζωής και οι οικονομικές συγκυρίες, αναγκάζουν κάποιον είτε να εξελίσσει το αρχικό του επάγγελμα, είτε να αλλάζει πολλά επαγγέλματα. Σύμφωνα με πρόσφατες έρευνες, εκτιμάται ότι στο κοντινό μέλλον ενδέχεται να αλλάζει κανείς κατά τη διάρκεια της ζωής του κατά μέσο όρο ακόμη και πέντε επαγγέλματα.

Στο ΑΚΕΨΥ, αντιμετωπίζοντας το επάγγελμα σαν πεδίο συνεχιζόμενης δημιουργικότητας και εξέλιξης, και λαμβάνοντας υπόψιν τα τελευταία ερευνητικά δεδομένα γύρω από την ανάγκη ανάπτυξης μιας ιδιαίτερης επαγγελματικής ευελιξίας και επινοητικότητας, παρέχονται εστιασμένες συμβουλευτικές συνεδρίες γύρω από τον επαγγελματικό προσανατολισμό διαφορετικών ηλικιών σε διαφορετικά στάδια της ζωής τους, για διαφορετικούς στόχους και σκοπούς. Γι’ αυτό το λόγο χρησιμοποιούνται παράλληλα με τις τεχνικές συνέντευξης, και μια σειρά από τα πιο σύγχρονα ψυχομετρικά εργαλεία επαγγελματικής αξιολόγησης και καθοδήγησης, που μαζί με τις δομημένες και μη συζητήσεις αποτελούν πολύτιμα εργαλεία προς αυτόν τον σκοπό.